Sinulla on tarpeeksi



Jäin miettimään...you have enough - sinulla on tarpeeksi.

Kuinka paljon haluankaan kaikenlaista... En ehkä niinkään tavaraa, mutta jotain kuitenkin. Taitaa olla melko yleinen tunne meille kaikille: jotain jos vielä??

Onko sinulla koskaan ollut sellainen tunne, ettei tämä nyt riitä laisinkaan? Olen ansainnut parempaa? En ole menestynyt niin kuin olisin halunnut?

Entä, jos sinulla onkin ihan hyvin? Entä, jos et vain näe sitä kaikkea?

Minä en varmasti näe kaikkea hyvää, mitä minulle on annettu ja annetaan. Olen ihan varma, etten ymmärrä iloita kaikista pienen pienistä asioista ja tapahtumista, joita ympärilläni tapahtuu. Ehkä joskus myöhemmin huomaan arjen onnen.

Olen viime aikoina lukenut useanlaisia listoja siitä, mitä vielä pitää ehtiä tehdä ennen kuin olen liian vanha tai sairas. Toiveet ja haaveet tuntuvat tällaisesta maatiaismammasta utopistisilta. En haaveile tai usko, että elämäni muuttuisi kovinkaan paljon paremmaksi matkustamalla kaukomaihin, hyppäämällä benji-hypyn tai vaikkapa sukeltamalla syvälle meren pohjaan.

Haaveilen arjen luksuksesta!
Minulle riittää luksukseksi yhteinen ruokahetki koko laumani kanssa, kävelyretki meren rantaan tai hyvät kahvit ystävän kanssa.

Huomaan olevani erityisen energinen tietäessäni, että perheeni on koossa taas tänään. Antti lentää kotiin Espanjan lämmöstä valmennusleiriltä ja Heikki tulee työstä...pääsiäisen pyhien ajan olemme kaikki yhdessä.

Minulla on tarpeeksi!
Koti, perhe ja yhdessäolo - parasta mitä tiedän. Aina ei "ilmasto" ole rauhallisen seesteistä, mutta silti yhdessä olemme enemmän.

Uskon niin, että keskittyminen pienen pieniin asioihin, antaa minulle tarpeeksi onnea, iloa ja luksusta. Listani on asioista, joita minun pitää ehtiä tehdä on siis hyvin lyhyt ja ytimekäs: oppia huomioimaan paremmin.


Ihanan rauhallista ja rentouttavaa pääsiäisen aikaa hyvän ruoan ja perheen ja ystävien kanssa!

Tänään aamulla ulkona tuoksui ihanasti kevät...sieltä se tulee lumi - ja räntäsateesta huolimatta! Nautitaan lomapäivistä!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

2020

Minne lapsuus ja leikki katosi?

Voiko äiti olla edes joskus oikeassa?